Unreal Engine 5, oyuncular arasında uzun süredir performans sorunlarıyla gündeme geliyor. Özellikle orta ve alt segment donanımlarda yaşanan FPS düşüşleri, motorun ağır çalıştığı yönündeki eleştirileri artırmış durumda. Ancak Epic Games CEO’su Tim Sweeney, bu durumun tamamen motorla ilgili olmadığını düşünüyor.
Seul’de düzenlenen Unreal Fest 2025 etkinliğinde konuşan Sweeney, performans sorunlarının temelinde geliştiricilerin önceliklerinin yattığını belirtti. Ona göre ekipler, oyunlarını genellikle yüksek donanımlı sistemler üzerinde geliştiriyor ve düşük donanımlı cihazlara yönelik optimizasyonu sürecin en sonuna bırakıyor. Bu da doğal olarak daha zayıf bilgisayarlarda ciddi performans kayıplarına yol açıyor.
Sweeney, bu durumu ortadan kaldırmak için iki önemli adım attıklarını açıkladı. İlki, Unreal Engine 5’in farklı donanımlarda otomatik optimizasyon yeteneklerini geliştirmek, ikincisi ise geliştiricilere özel optimizasyon eğitimleri sunmak olacak. Sweeney’e göre günümüz oyunları, 10 yıl öncesine kıyasla çok daha karmaşık hâle geldiği için performans sorunlarını sadece oyun motoru tarafında çözmek mümkün değil; geliştiriciler ile motorun birlikte çalışması gerekiyor.
Epic Games, Unreal Engine 5’in her yeni sürümünde performansı iyileştirmeye odaklandığını da vurguladı. Örneğin kısa süre önce çıkan Unreal Engine 5.6, GPU tarafında %25’e, CPU tarafında ise %35’e varan performans artışı sunuyor. Şirket, bu sürümü kullanan oyunlarda performansın gözle görülür şekilde artacağını iddia ediyor.
Seul’de düzenlenen Unreal Fest 2025 etkinliğinde konuşan Sweeney, performans sorunlarının temelinde geliştiricilerin önceliklerinin yattığını belirtti. Ona göre ekipler, oyunlarını genellikle yüksek donanımlı sistemler üzerinde geliştiriyor ve düşük donanımlı cihazlara yönelik optimizasyonu sürecin en sonuna bırakıyor. Bu da doğal olarak daha zayıf bilgisayarlarda ciddi performans kayıplarına yol açıyor.
Sweeney, bu durumu ortadan kaldırmak için iki önemli adım attıklarını açıkladı. İlki, Unreal Engine 5’in farklı donanımlarda otomatik optimizasyon yeteneklerini geliştirmek, ikincisi ise geliştiricilere özel optimizasyon eğitimleri sunmak olacak. Sweeney’e göre günümüz oyunları, 10 yıl öncesine kıyasla çok daha karmaşık hâle geldiği için performans sorunlarını sadece oyun motoru tarafında çözmek mümkün değil; geliştiriciler ile motorun birlikte çalışması gerekiyor.
Epic Games, Unreal Engine 5’in her yeni sürümünde performansı iyileştirmeye odaklandığını da vurguladı. Örneğin kısa süre önce çıkan Unreal Engine 5.6, GPU tarafında %25’e, CPU tarafında ise %35’e varan performans artışı sunuyor. Şirket, bu sürümü kullanan oyunlarda performansın gözle görülür şekilde artacağını iddia ediyor.