Web Analytics

Tema düzenleyici

Kızdırma Bujisi Arızası Belirtileri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nevzat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 4

Nevzat

TFC Üye
Katılım
29 Ağu 2025
Mesajlar
3,716
Çözümler
1
Tepki Skoru
194
Üyelik
2 Ay 28 Gün
Puan
12
Konum
Kars
Telefon
İPhone
İşletim Sist
Windows 10
1/3
Konu sahibi

Kızdırma Bujisi Arızası Belirtileri​

BelirtiAçıklama
Soğuk havada araç geç çalışırSilindir içi yeterince ısınmaz
İlk çalıştırmada titreme ve sarsıntıIsı eksikliğinden dolayı düzensiz yanma
Egzozdan beyaz veya gri duman çıkarYanmamış yakıt buhar çıkışı
Gösterge panelinde spiralli kızdırma ışığı sürekli yanarKızdırma sistemi arızalı
Araç soğukta tekleyerek çalışırYanma odası ısınamıyor
Motor ısıtmada zorluk yaşarÖzellikle sabahları zorlama
Yakıt tüketimi artarYanma verimi düşer
Çekiş düşer, motor güçsüzleşirYanma gecikmeli gerçekleşir
Motor arıza lambası (Check Engine) yanabilirKızdırma devresi hatası
Aracın çalışırken sarsıntılı olmasıSilindirler eşit ateşlemiyor

🔎 Kızdırma Bujisi Arızası Nasıl Anlaşılır?​

📟 Gösterge Paneli Uyarısı​

  • Dizel araçlarda spiral şeklinde kızdırma lambası sürekli yanar veya yanıp söner
  • Bazı araçlarda motor arıza (Check Engine) ışığı da yanar

🔢 OBD Hata Kodları​

Hata KoduAçıklama
P0380Kızdırma buji devresi hatası
P0670Kızdırma kontrol modülü arızası
P0671 - P06741,2,3,4 numaralı silindir kızdırma bujisi arızası

🔧 Kızdırma Bujisi Arızası Neden Olur?​

SebepAçıklama
Bujinin içinde direnç teli kopmasıIsıtma işlemi gerçekleşmez
Zamanla aşırı ısıdan erimeSilindir ısınmaz
Kızdırma rölesi arızasıElektrik akımı bujilere ulaşmaz
Araçta düşük akü voltajıIsıtma yetersiz kalır
Soğuk havada aşırı kullanımBujiler yıpranır
Kablolarda oksitlenme veya gevşemeBuji çalışmaz
Kızdırma kontrol modülü arızasıTüm sistem devre dışı kalabilir

🛠 Kızdırma Bujisi Arızası Nasıl Test Edilir?​

Test TürüAçıklama
Multimetre ile direnç ölçümüÇalışan buji ohm değeri 0.6–3.5 Ω arasında olmalı
Akü ile doğrudan testKızdırınca buji kırmızı renge dönmeli
OBD cihaz ile silindir bazlı kontrolHangi buji arızalı görülebilir
Röle test cihazıRöle çıkış voltajı kontrol edilir

💰 Kızdırma Bujisi Değişim Masrafı (2025 Güncel)​

İşlem / ParçaOrtalama Fiyat (₺)
Tek kızdırma bujisi400 – 900
Takım kızdırma bujisi (4 adet)1.800 – 3.800
Kızdırma rölesi2.000 – 6.500
Kızdırma modülü (kontrol ünitesi)4.000 – 12.000
İşçilik (silindir kapağı sökülmeden)800 – 1.600
İşçilik (silindir kapağı sökülerek)3.500 – 9.000
OBD ile test ve arıza tespiti400 – 1.000
BMW, Volkswagen, Ford, Renault, Mercedes, Fiat Egea, Audi, Opel, Peugeot ve Hyundai dizel araçlarda maliyet farklılık gösterebilir.

⚠ Kızdırma Bujisi Arızası İhmal Edilirse Ne Olur?​

SonuçAçıklama
Motor geç çalışırSoğuk havada hiç çalışmayabilir
Enjektörler zarar görürYanmış yakıt buharı karterden kaçabilir
Silindir içinde kurum oluşurYanma verimsizleşir
Partikül filtresi (DPF) tıkanırSiyah duman artar
Motor titreşimli ve zararlı çalışırMotor kulakları ve şanzıman zarar görür

🔐 Kızdırma Bujisi Arızası Önlemleri​

✔ Her 30.000 – 60.000 km’de buji kontrol edilmeli
✔ Kalitesiz yakıt kullanılmamalı
✔ Düşük voltajlı akü hemen değiştirilmeli
✔ Kızdırma rölesi ve modülü düzenli kontrol edilmeli
✔ Kısa mesafe sürüşlerde motor tam ısınmadığı için bujiler daha hızlı yıpranır

❓ Sık Sorulan Sorular (S.S.S)​

🔹 Kızdırma bujisi arızasıyla araç çalışır mı?
Evet çalışabilir, ancak soğuk havada zor çalışır, titreme ve beyaz duman oluşabilir.
🔹 Arızalı buji motoru etkiler mi?
Zamanla enjektör, partikül filtresi ve silindir zarar görebilir.
🔹 Dizel araçlarda kızdırma bujisi ne zaman değişir?
Ortalama 80.000 – 120.000 km arası veya servis raporuna göre.
🔹 Benzinli araçlarda kızdırma bujisi var mı?
Hayır. Benzinli araçlarda bu parçanın karşılığı buji (ateşleme bujisi) vardır.
🔹 Sadece arızalı olan tek buji değiştirilir mi?
Tek değişebilir; fakat 4’lü takım olarak değiştirmek daha sağlıklıdır.

📌 Sonuç​

Kızdırma bujisi arızası özellikle dizel araçların ilk çalıştırma, yakıt tüketimi ve sağlıklı motor çalışması için çok önemli bir sistemdir. Arızanın erken tespiti, sadece buji değişimiyle sorunu çözer; ancak ihmal edilirse enjektör, partikül filtresi, EGR, hatta motor bloğuna kadar masraflı arızalar oluşabilir.
 

Sende şimdi bize katılmak ister misin?

Kayıt ol

Bize katılım kolay ve ücretsizdir!

Giriş Yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Foruma Git ?

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tips
Geri
Üst