Web Analytics

Tema düzenleyici

Eniştelere Müjde Fiat Doblo Üretimi Türkiye’ye Geri Dönüyor :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan HAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 7
  • Görüntüleme Görüntüleme 105
Yönetici
HAN

HAN

Moderatör
Katılım
26 Ağu 2025
Mesajlar
38
Çözümler
0
Tepki Skoru
23
Üyelik Yaşı
2 Ay 12 Gün
Yaş
38
Konum
Florida
1/3
Konu sahibi
Türkiye otomotiv sektöründe heyecan verici bir gelişme yaşanıyor. Stellantis ile Koç Holding’in ortaklığı, Bursa’daki üretim hattına yeni bir soluk getiriyor. Hafif ticari araçlarda önemli bir adım sayılan bu hamle, bölgedeki üretim planlarını yeniden şekillendiriyor. Üstelik Doblo’nun üretimi de yıllar sonra Türkiye’ye geri dönüyor.

800x450.webp



Uzun süredir merakla beklenen gelişme resmiyet kazandı. Koç Holding ve Stellantis, Bursa’daki Tofaş fabrikasında K9 kodlu hafif ticari araç üretimine başlayacak. Böylece yıllardır İspanya’da sürdürülen Doblo üretimi yeniden Türkiye’ye dönmüş olacak.

2000’lerden 2022’ye kadar Doblo’nun üretim merkezi olan Tofaş, üretimin İspanya’ya kaydırılmasıyla bu rolünü kaybetmişti. Şimdi ise Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Opel Combo ve Fiat Doblo’dan oluşan K9 ailesinin yeni üretim üslerinden biri haline geliyor.

Doblo Bursa'ya dönüyor​


1200xauto.webp



Stellantis’in en çok satan hafif ticari araç ailesi K9, halihazırda İspanya, Portekiz, İngiltere ve Cezayir’de üretiliyor. Kısa süre içinde Bursa da bu listeye eklenecek. 2026 sonunda yıllık 50 bin adetlik kapasiteyle başlayacak üretim, Stellantis’in Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki büyüme planlarında önemli bir yer tutacak.

Tofaş, geçtiğimiz yıl yaklaşık 250 milyon dolarlık yatırımla K0 kodlu hafif ticari araç projesini devreye almış ve Fiat Scudo’nun üretimine Kasım 2024’te başlamıştı. K0 projesiyle yıllık 125 bin adet, K9 projesiyle ise 150 bin adet üretim hedefleniyor. Böylece fabrikanın toplam üretim kapasitesinin kısa sürede 275 bin adede ulaşması bekleniyor.

Toplam 450 bin adetlik kapasiteye sahip Tofaş, Egea Ailesi’nin üretimine de devam ediyor. Normal şartlarda bu yıl sona erecek Egea üretiminin altı ay daha uzatıldığı belirtiliyor. Yeni planlarla birlikte Tofaş, Stellantis’in bölgesel büyüme stratejisinde yeniden kilit bir merkez konumuna geliyor.
 
Konu sahibi
Ülke için katma değeri yüksek bir gelişme olduğunu söyleyebilirim. Ancak satın alırken KDV ve ÖTV konusunda da düzenleme yapılması şart.

aynı fikirdeyim umarım devletimize ve milletimize hayırlı olur..
 

Sende şimdi bize katılmak ister misin?

Kayıt ol

Bize katılım kolay ve ücretsizdir!

Giriş Yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Foruma Git ?

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Tips
Geri
Üst